Nerki do kwadratu + 1
28 listopada 2007, 11:10Brigham Nordstrom, 28-letni kapitan nowozelandzkiej drużyny rugby Hautapu, jest wyjątkowy po kilkoma względami. Nie tylko świetnie gra, ale ma także pięć zamiast dwóch nerek.
![Biblioteka w San Diego© artlunglicencja: Creative Commons](/media/lib/17/1194017837_638630-6c45992c4e6dbbbc5b42c154342c0979.jpeg)
Jeden rok na jeden język
2 listopada 2007, 15:32Arpan Sharma, 10-latek z Edgbaston, oprócz angielskiego opanował jeszcze 10 innych języków. Drugi rok z rzędu chłopiec doszedł do ostatniego etapu ogólnokrajowego konkursu Junior Language Challenge.
![Gra MindHabits Trainer© MindHabits.com](/media/lib/17/1193656685_878239-0ae97c4fd11b453b9ea8957b512163dd.jpeg)
Gra, która odstresowuje
29 października 2007, 11:15Uczeni z McGill University w Montrealu twierdzą, że krótka 5-10 minutowa zabawa prostą grą komputerową redukuje stres i zwiększa wiarę w siebie. Naukowcy opracowali grę pod tytułem MindHabits Trainer, podczas której wśród 15 zmarszczonych twarzy pokazywana jest jedna twarz uśmiechnięta.
![Terminal LAX wczesnym rankiem](/media/lib/16/1192440925_753943-dba618f80dbbeab9b6e514404f0a2563.jpeg)
Gra w strażników i złodziei
15 października 2007, 09:33Zespół Praveena Paruchuriego z Uniwersytetu Południowej Kalifornii w Los Angeles wykorzystał teorię gier do wyprowadzenia w pole przestępców i usprawnienia pracy strażników na lotniskach. Obecnie technologia jest testowana na LAX (Los Angeles International Airport).
![](/media/lib/15/1191059416_512975-40081c07419e13c0bb78a1ceffbc9a29.jpeg)
Gra, która podgrzewa atmosferę
25 września 2007, 12:48Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Danii pracują nad ruchowymi grami elektronicznymi, które mogą same zmieniać różne swoje parametry, np. tempo, by podtrzymywać uwagę gracza. Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Danii pracują nad ruchowymi grami elektronicznymi, które mogą same zmieniać różne swoje parametry, np. tempo, by podtrzymywać uwagę gracza.
![Halo 3© Microsoft](/media/lib/15/1190648451_948155-d8c3f1e8a6ec9c05fe56b73f9e1b4dfb.jpeg)
"Halo 3" wyciekło do Sieci
24 września 2007, 15:39Długo oczekiwana gra „Halo 3” ma zadebiutować 26 września. Jednak już w tej chwili jej nielegalne kopie krążą w sieciach P2P.
![Second Life© Linden Lab](/media/lib/15/1189792000_225904-e5bf27dd5d2fe3c931bb75282858b062.jpeg)
Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji
14 września 2007, 17:26Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).
![Halo 3© www.halo3.com](/media/lib/13/1187007391_645757-02bd5405c7cb8ec5eadde3cdd388b036.jpeg)
Halo 3: wielki przebój przedsprzedaży
13 sierpnia 2007, 12:11Trzecia wersja Halo, najlepiej sprzedającej się gry na konsolę Xbox, stała się najlepiej sprzedającą się w przedsprzedaży grą na świecie. W samej Ameryce Północnej klienci zamówili już milion kopii tej gry.
![](/media/lib/13/1185967521_882814-784240149811c96f1c6d1d33f40574e2.jpeg)
Powstaje gra "Lost"
1 sierpnia 2007, 11:22Firma Ubisoft, znany producent gier wideo, przygotowuje tytuł bazujący na serialu „Lost: Zagubieni”. Gra, stworzona dla pecetów oraz konsoli PS3 i Xbox 360, trafi na rynek w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Chłopiec, który widzi jak delfiny
1 sierpnia 2007, 10:39Ben Underwood, czternastoletni mieszkaniec Sacramento, nie widzi od 3. roku życia. To nie przeszkadza mu jednak grać z rówieśnikami w piłkę czy jeździć na deskorolce. Mówię ludziom, że nie jestem ślepy. Ja po prostu nie widzę – mówi Ben.